Biiznihi Teâlâ şimdi hasebel icab bazı soru ve cevap
bölümüne başlayacağız. Allah'û Teâlâ muvaffak buyursun. Soru ve cevaplarımız
kısa ve öz olacaktır. Şüphelenen kardeşlerimiz fıkhi kitaplara aynı soruların
mahallinde araştırıp, teftiş edebilir.
Soru 1: İslamiyet nedir?
Cevap 1: Füruzatı ilahiyeyi ifa etmektir. Diğer bir tarifle
evamiri ilahiyeyi ifa etmektir ve ilahi yasaklardan sakınmaktır.
S 2: Ne gibi ?
C 2: Namaz, oruç, hac, zekât, kelimei tevhidi layıkıyla,
adabıyla, gerektirdikleriyle, ifa demektir.
S3: İman nedir?.
C 3: Allah'ın bir ve var olduğuna ve bütün peygamberlerin
Allah tarafından gönderildiklerine, meleklere, semavi kitaplara, haşrin
vukuuna, cennet ve cehennemin oluşlarına inanıp ikrar demektir.
S 4? İrtidat nedir?
C 4: Füruzatı ilahiyeden herhangibirisini kasten terk etmek demektir.
S 5: Sebbi sahabe ne demektir?
C 5: Efendimizin sahabelerinden herhangi birisine elfazı
küfürle dil uzatmak veyahut isnadı küfür etmek sahibini küfre götürür demektir.
S 6: Ulemalara isnadı kizb caizmidir?
C 6: Ulemalara isnadı kizb küfürdür. Zira ilim Allah'ın sıfatı
olduğundan tekzibi küfre mucibdir.
S 7: Herhangi bir mezhebi reddetmek ne oluyor?
C 7: Bütün mezheblerin menbaı Kur’anı Mübin olduğundan, reddi
ise Kur’anı Mübin'i inkâr demektir. Bu da küfürdür.
S 8: Gayrı meşru vasiyetin ifası vacib olur mu?
C 8: Hayır, haramdır.
S 9: Herhangi bir nedenle varislerden birini mirastan mahrum bırakmak caiz midir?
C 9: Maalesef hukuka tecavüz demektir ve haramdır.
S 10: Ebeveyn gayrimüslim olurlarsa, karşılarında hakaretvari hareke caizmidir?
C 10: Hayır, saygıyla karşılayıp hizmet etmek lazımdır.
S 11: Komşu gayrımüslim olursa hak sahibi olur mu?
C 11: Elbette hak sahibidir, hakkına tecavüz eylemek caiz
değildir.
S 12: Komşunun bazı haklarından herhangisine tecavüz caiz midir?
C !2: Hayır, tecavüz büyük günah işlemek demektir.
S 13: Komşunun haremiyle meşgüliyet nasıldır?
C 13: Komşunun haremiyle meşgul olmak ile tecavüz kebair
olup küfre mucibdir.
S 14: Zina ile uğraqşmak nedir ve nasıldır?
C 14: Zina halinde iken şahıs ölürse imansızdır ve İslami muamele
yapılmaz.
S 15: İçki içmenin durumu nasıldı?
C 15: Tevbe etmekten vazgeçerse veyahut tevbe etmeden ölürse
imansızdır.
S 16: Kumar oynamak nasıldır?
C 16: Kumarın bütün çeşitleri haramdır. Hatta masalarında
oturmak bile haramdır. Zira kavmi Lut’tan kalma
bir fiili şeni’ olduğundan lanetlenmiştir.
bir fiili şeni’ olduğundan lanetlenmiştir.
S 17: Kumarın kazancıyla hayrat yapılır mı?
C 17: Haram kazançla hayrat yapılmaz.
S 18: Bazı kişiler demişlerdir ki; “içki içenin masalarındaki yemekten yemek sevaptır” öyle bir şey var mıdır?
C 18: Hayır, onlarla oturmak ve onlara hizmet etmek haramdır.
S 19: Ehli bid’aya selam verilir mi?
C 19: Hayır, ehli bid’a ile hertürlü İslami muamele haramdır
ve yasaktır.
S 20: Kadın hayız halinde iken cinsel ilişki caiz midir?
C 20: Hayır, caiz değildir.
S 21: Kadına ğayrı meşru yoldan yakınlaşmak caiz midir?
C 21: Hayır, fail âlim ise küfre girer, cahil ise kebairdir
yani büyük günah işlemiştir.
S 22: Nesebi çocuk ile süt çocuğun arasında fark var mıdır?
C 22: Helaldan ve haramdan yoktur. Velâkin süt çocuğu miras
almaz, fark budur.
S 23: Ölenin irtibatı dünyadakilerden kesilir mi?
C 23: Hayır. Nessi ayetle sabittir ki kesilmez.
S 24: Meyyit sağ olanların hayratlarından faydalanır mı?
C 24: Dua eden Salih olursa, duasından meyyit faydalanır.
S 25: Salih olmazsa faydalanmıyor mu?
C 25: Evet, Zira ehli bid’adan herhangibir hasenat kabul
değildir.
S 26: Ehli bid’a ne demektir?
C 26: Ehli bid’a Kur’ana muhalefet eden demektir.
S 27: Ehli bid’anın tevbesi kabul olur mu?
C 27: Elbette kabuldur.
S 28: Ğayrı müslimlerle dostluk ve yardımlaşmak nasıl oluyor ve caiz midir?
C 28: Hayır, caiz değildir, dostlukları küfre mucibdir.
S 29: Ğayrı Müslim diyarına Kur’nı Mübin'i götürmek caiz midir?
C 29: Ğayrı irşadi olursa caiz değildir. Ama irşadi gaye ile
olursa beis yoktur.
S 30: Faiz değilde vade farkı veya kar amaçlı olarak yapılan muamele faize girer mi?
C 30: Faizin ismini değiştirmekle haramdan çıkmaz.
S 31: Faiz nakdi para ile olduğu gibi şimdi ise nakdi para ile muamele yoktur. Flus para (banknot) ile de faiz olur mu?
C 31: Bila şübhe olur. Zira felis nakdeyn yerine geçmiş
olduğundan.
S 32: Kürtaj caiz midir? Yani çocuk yapmaya mümanat olmak demektir.
C 32: Ruhsatı şer’iye olmadan men’i cenin caiz değildir.
S 33: Organ
değiştirmek nasıldır?
C 33: İhtilafı ulemai din vardır. Mustakim görüşe bağlıdır.
S 34: Bizler nasıl bilelim?
C 34: Kimisi caiz der ki; “sebebi hayattır” demiştir, ve kimsisi
de “ölümü değiştiren herhangi bir şey olmadığından caiz değildir” demişlerdir.
S 35: Bu zamanımızda ref’i tesettür caiz midir?
C 35: Hayır, zira Kur’nın verdiği hüküm kıyamete kadar
bakidir.
S 36: Ref’i tesettür için kurum veya devlet sai’ ederse ne
olabilir?
C 36: Hükümran kim olursa olsun, kurumlar veya devlet fark
etmeksizin bu konuda sai’ harcayan hükmü Kur’anı kabul etmediğinden dinden
çıkar.
S 37: Kur’ana muhalif herhangi bir hareke insanı dinden
çıkarır mı?
C 37: Red etmekte ise evet, kabullenmemek olursa hayır.
S 38: Red nasıldır, Kabullenmemek nasıldır?
C 38: Red yani Allah'û Teâlâ'yı kelamıyla beraber yok etmek
demektir. Kabullenmemek ise ; yani Allah'ın kelamını kabul edip velâkin ifa
etmemek demektir.
S 39: Şimdiki zamanımızda karma düğün zurna eşliğinde
oluyor, dinen nasıldır?
C 39: Haramdır. Kur’an yasak etmiştir.
S 40: Bunu hoş görüp devam ettirmek nasıldır?
C 40: Bunu medeniyet bilip helal kabul etmek küfürdür.
S 41: Mecburiyeten rıza gösterip içinde bulunmak nasıldır?
C 41: Küfre rıza göstermek de küfürdür.
S 42: Bazı insanlar karma ve zurna eşliğinde oynarken
ölürler. Durum nedir?
C 42: Tevhidsiz gittiğinden küfür üzere gitmiştir.
S 43: Hırsızlık hengamında hırsız vurulup ölürse durum
nedir?
C 43: Tevbesiz gitmiş ise küfür üzeredir demektir.
S 44: Mal sahibi vurulup ölürse durum nedir?
C 44: Mal sahibi Müslüman olarak ölürse şehit hükmündedir.
S 45: Bir kızı kaçıranın ölümü vacib midir?
C 45: Kızla zina etmiş ise evet, Etmemiş ise hakkı tazirdir,
öldürülemez.
S 46: Bir kere zina edenin durumu nedir?
C 46: Bir kereye mahsus olarak had uygulanır, ikinci kez
olursa hakkı recmdir.
S 47: Tevbe ederse recmden kurtulmaz mı?
C 47: Hayır, mümkün değildir.
S 48: Bir şahıs hanımına zina isnadında bulunursa hüküm
nedir?
C 48: Birbirine şehadet ettikten sonra ayrılıp kıyamete
kadar birbirine haram kalacaklardır.
S 49: Ya tesbit edilirse hüküm nedir?
C 49: Recmedilir demektir.
S 50: Bir iftiranın cezası nedir?
C 50: Cezası Haddir. Yani seksen darbdir.
S 51: Bir şahıs kendi zina ettiğini tasdik ederse hüküm
nedir?
C 51: Hüküm recmdir.
S 52: Bir şahıs hem yasakları işler ve hem de hasenatşarı
işlerse durum nedir?
C 52: Maalesef hasenatlarından faydalanmaz.
S 53: Bir insan daima kitap dışı hareke ederse ona tevbe
yolu var mıdır?
C 53: Hiçbir zaman vakit gelmeyince ki “güneşin ters
dönüşüdür” tevbe kapısı kapanmaz ve kabuldür.
S 54: Bazı insanlar tevbe eder velâkin daima kırar, nasıldır?
C 54: Tevbe ile alay etmektir sonu iyi değildir.
S 55: Tevbelerden hangisi iyidir?
C 55: Tevbei Nasuhtur ki bir daha günahlara dönmemektir.
S 56: Tevbei Nasuh ile tevbe edenin durumu nasıldır?
C 56: Allah'ın rızasına mazhar olur.
S 57: Hukuki nası
giderir mi?
C 57: Helalleşmek olursa evet, yoksa hayır.
S 58: Allah'û Teâlâ dilerse af edebilir mi?
C 58: Evet, her ikisini de rahmetinden razı edebilir.
S 59: Af edilmeyen hukuk var mıdır?
C 59: Evet, zina gibi ki helalleşme mümkünatı yoktur.
S 60: Tevbeyi hafife almak nasıl oluyor?
C 60: Küfre mucibtir.
S 61: Avrupa’ya gönderilen mahkeme dosyalarının durumu
nedir?
C 61: Müslümanların mahkemeleri gayri Müslimlere mürafaa
edilmesi caiz değildir.
S 62: Müslümanlara gayri şerri yani Kuran'a muhalif
hükümranlık nasıldır?
C 62: Geçerli değildir.
S 63: Ayeti kerimede ulul emre itaat lazım olduğunu emir
eder. Bu duruma nasıl müdahale ediliyor?
C 63: Ulul emrin Müslüman olmak şartıyla Kur'an dışı hüküm
ederse merdudtur.
S 64: Bir Müslüman devlet gayri Kur'an-ı bir şekilde
Müslümanlara hüküm edebilir mi?
C 64: Hayır, yapamaz.
S 65: Böylesi bir durumda millet ayaklanabilir mi?
C 65: Hayır. Zira büyük bir fitneye sebebiyet vermek caiz
değildir.
S 66: Bu gayri meşrular nasıl Kuran'ın hükümüne dönebilir?
C 66: Bir meclisi mebusanın ittifakıyla olabilir.
S 67: Meclisi mebusanda da muhalefet olursa ne olabilir?
C 67: Çoğunluk görüşü Kuran'a çevirebilirlerdir.
S 68: İslami devletlerde Kur'an muhalefeti revaşta olursa
darülharp sayılır mı?
C 68: Hayır. Zira İslami muameleler çoğunlukla revaştadır.
S 69: Şayet darülharp sayılırsa ferizeyi ilahiyeye halel
gelebilir mi?
C 69: Hayır. Çünkü Efendimizin zamanında İslamiyet
darülharpta iken yine Peygamber Efendimizin tensibiyle
furuzati ilahiyeyi
hakkıyla ifa ediliyordu. Savaş hattında iken bile Kuran'ın talimatıyla namazlar
ifa ediliyordu.
S 70: Şimdiki asrımızda cariye ve köle muamelesi devam
ediyor mudur?
C 70: Harplar iîlayı kelimetullah için olursa evet, dünya
için olursa hayır.
S 71: Malların durumu nasıldır ganime oluyor mu yoksa bel
akistir?
C 71: Esaret vardır ama ganime yoktur belki gasp vardır.
S 72: Müslümanlar savaş halinde iken birisi küffara ilhak
ederse ne oluyor?
C 72: Mürted olmuş oluyor. Yakalandığında öldürülecektir.
S 73: Bu hükme ne deniliyor?
C 73: Dinden irtidat ayetlerin hükümlerini kabul etmeyip saf
düşmana geçmiş olduğundan mürtedlik hükmü demektir. Dinden irtidat demek furuzati
ilahiyeden herhangi birisini terk edip kabul etmemekle beraber düşmanın saffına
geçmekle hüküm sabit olur.
S 74: Tasavvuf dinde mevcut mudur? Yoksa ihtiraatlardan
mıdır?
C 74: İlmi tasavvuf demek takva yoluyla şeriati gara ile
amil olup Kuran'ın özü ile ifayı ibadet etmektir.
S 75: Tasavvufu inkâr etmek küfre sebep olur mu?
C 75: İki veche bağlıdır. Biri Kuran'ın takva emrine bağlı
tarafına nazar edilirse küfre mucid olabilir. Ama insanların manevi taraflarına
nazaran şeriati garranın zahir hükmüne dayalı olarak “hayır” demek olabilir.
S 76: Gerçek olarak ne demektir?
C 76: Manen masvayi ilahiyeden vazgeçip bil külye Allah'ın
rızasına bağlanmaktır.
S 77: Mavayı ilaheyeden vazgeçmek ne demektir?
C 77: Masva Allah'ın gayrini inkâr etmek değildir. Zira gayr
mevcuttur. Fakat peygamberlerin deyişleriyle gayrullahu mabud ittihaz
etmemektedir.
S 78: Daha baris bir şekilde beyanat var mıdır?
C 78: Evet ayati kuraniyeye istinaden şeytana, nefse, puta,
seneme ve karinusuyun vasıtasıyla tağutlara mutabaat eylememektir.
S 80: Peygamber Efendimizden öncekilerin dini bakımdan
durumları nasıldır?
C 80: Zamanın peygamberine inanıp o iman üzere mevtaların
ehli iman olduklarına hüküm iyidir.
S 81: O zamanda bulunup ta Efendimizin zamanına kadar
yaşayıp Efendimize inanmamışların hükmü nedir?
C 81: Son peygamberin sedayi nubuvete kavuşup tebliğatlarına
karşı çekip red edenler ise bila şüphe küfür üzeredirler.
S 82: Bu taife nedamet gösterip tövbe ederlerse kabul müdür?
C 82: Tevbe edip Peygamber efendimizi kabul ederlerse
elbette kabuldür.
S 83: Tekrar geri dönerlerse hüküm nedir?
C 83: Devrisaadette olduğu gibi hüküm irtidat oluyor
demektir.
S 84: İrtidatın hükmü ne demektir?
C 84: Tekrar İslamiyet'e davet ediliyor cevap alamayınca
ölümüne karar verip öldürüldükten sonra mal varlığı varsa hazineyi islamiyeye
dâhil oluyor.
S 85: Birisi hanımını boşayıp tekrar kabul etmenin hakkı
nedir?
C 85: Baine telakıyla boşamış ise gayrin nikâhından sonra
alabilir.
S 86: Bunun için şartlar var mıdır?
C 86: Evet her iki başta iddet beklemesi ikinci nikâhta iken
cinselin vuku bulması son boşamasında zor ile değil rıza ile olması şarttır.
S 87: Zorla olur ise nikâhtan düşer mi?
C 87: Hayır.
S 88: Bir mümeyiz çocuğa nikâh edilebilir mi?
C 88: Cinsele muktedir olmayana çocuk olsun veyahut hayâsı
çekilmiş bir fani veya bir ihtiyar olsun kesinlikle hayır.
S 89: Bir kadın için feshi nikâh var mıdır?
C 89: Evet, vardır.
S 90: Şartlar nedir ve nasıldır?
C 90: 1. İdavetle
gayri küfre vermektir.
2. Akti
nikâhtan sonra eskiden kalmak suretiyle bir cunun veyahut anin bulunmaktır.
S 91: Bunların haricinden başka şekilde kadına hüküm verilir
mi?
C 91: Evet nikâhın akdi zamanında şart koşmak usulü vardır.
S 92: Bu şart nasıldır ve hükmü nedir?
C 92: Şahitlerin huzurunda nikâh kıyarken denilmelidir ki
“damattan gayri meşru bir işlem bulunduğundan kadının kabulü olmazsa nikâhını fesih
edebilir diye şart koşar. Bu şartın kabulünden sonra herhangi bir gayri meşru
bir fiilde bulunduğunda kadın fesih edebilir.
S 93: Kızın abisi veyahut amcası akdi nikâh hususunda
hükümleri nedir?
C 93: Kızın rızası olmayınca yaptıkları akdi nikâh batıldır.
S 94: Mecnun veya mecnunenin nikahları oluyor mu?
C 94: Hayır, burada veliyi mücbir hükümsüzdür.
S 95: Şayet nikah vuku bulursa hükmü nedir?
C 95: Zinaya hükmedilmiş olur ve velileri mes’uldürler.
S 96: Kendileri zina ederlerse muamele ne oluyor?
C 96: Hayvani bir muamele olduğundan hapsedilirler
S 97: Bunlar hakkında recim var mıdır?
C 97: Mükellef olmadıklarından hayır, yoktur.
S 98: Mahkemei şer’iyede ehli bid’anın şehadeti kabul oluyor
mu?
C 98: Hayır.
S 99: Munafıkların cenazesine mütabaat edilir mi?
C 99: Hayır. Mebtunul küfür olduğundan edilmez.
S 100: Ehli bid’aya kız verilir veyahut alınır mı?
C 100: Her ikisine de hayır.
S 101: Aki valideynin ( valideyne eza vermek) hükmü nedir.
C 101: Kebairi işlemektir.
S 102: Daha ağır ceza var mıdır?
C 102: Kur’ana muhalefetten dolayı küfre mucib olabilir.
S 103: Kadını darb eylemek caiz midir? Caiz ise hükmü nedir?
C 103: Kadın Kur’ana muhalif harekelerde bulunursa evvela
nasihat, sonra yeme içmesinde azalma, daha
sonra konuşmöayıp yatağını terk etme,
daha sonra darb eyleme ve son olarak boşama yolu açılır. Semavi kitabın hükmü
budur. Ğayrı hakken kadına hakaret etmek haramdır. Ve mes’uliyeti de ağırıdır.
S 104: Allah'ın mahluklarına
hor gözle bakmak caiz midir?
C 104: Hayır, zira bu Allah'ın fiil ve işlemini
beğenmemektir, bu ise küfre mucibdir.
S 105: Herhangi bir mezhebden diğer mezhebe girmek caiz
midir?
C 105: Evet,
S 106: Bütün mezheblerin kolay olan görüşlerine göre amel
işlemek nasıldır?
C 106: Tefliki bir işlemdir, caiz değildir.
S 107: Herkes mezheb sahibi olabilir mi?
C 107: Hayır. Mezheb kabulü ulemalara mahsustur. Avamın
mezhebleri ise alimlere mutebaat eylemeleridir.
S 108: Her hal ve harekete her mezhebin alimlerine mütebaat
caiz midir?
C 108: Âlim hangi mezhebe göre cevap verirse kabuldür.
S 109: Alimin mezhebi hangisi olursa kendi mezhebine göre
verdiği cevap sual edenin hakkında makbulmüdür.
C 109: Evet, Bir alimi muttaki ve mütedeyyin kendi
mezhebinin dahilinde cevap verebilir sailin hakkında da
makbuldür.
S 110: Kadınlar mescide girebilirler mi?
C 110: Fitneye badi olmazsa girebilir.
S 111: Kadın erkek ile karma olarak ibadet edebilir mi?
C 111: Kabe tavafından hariç karma ibadet haram kılınmıştır.
S 112:Cenaze namazlarında kadın erkek karışık dururlar,
nasıldır?
C 112: Büyük bir yanlışlıktır, telafisi mümkün değildir.
S 113: Cem evlerinde karma ibadet vardır, buna ne deniliyor?
C 113: Musa aleyhisselamın zamanında buzağıya taptıklarından
bir taklidi ibadettir.
S 114: Şimdiki muameleye ne demek lazımdır?
C 114: Semavi kitapların harici bir ibadet oyunudur.
S 115: Buna ibadet denilir mi?
C 115: Semavi kitapların haricinde ibadet aynı zamanda
merduttur.
S 116: Acaba kaynak var mıdır?
C 116: Evet, Savi tefsiri ile Hayatül Hayvanül Kübra’ya
bakılsın
S 117: Kadınların saçlarını kesmek caiz midir?
C 117: Şer’i bir ruhsat olmadan caiz değildir.
S 118: Gelinleri kuaföre götürmek hakkında ne dersiniz?
C 118: Zamanın Bid’atlarından birisidir.
S 119: Orkestranın çalması caiz midir?
C 119: Çalınan defe benzerse düğünün ilanı olarak mekruhi
tenzihidir. Şayet zurna havasında olursa elbette caiz değildir.
S 120: Gelin ile damadı beraber gezdirmek nasıldır?
C 120: Nikahları kıyılmamış ise caiz değildir.
S 121: Gelin başlığı almak şer’an caiz midir?
C 121: Hür insan satılmaz, mubayaatların ismi ne olursa
olsun haramdır.
S 122: Süt parası diye alınan şeyi cevazi kabul ediyor,
nasıldır?
C 122: Bu anlatma hususunda süt bahanesiyle olsun başka bir
isimle olsun kesinlikle haramdır.
S 123: Veren helal ederim derse nasıldır?
C 123: Bu hile ile helal olmaz.
S 124: Zevc zevcetin terbiye yerine nazar eyleyebilir mi?
C 124: Müştehid ulemalardan kmisi maal kerahet caizdir
demişlerdir. Ve kimisi de haramdır, hafızaya zarar verir unutkanlığı peyda eder
demiştir.
S 125: Zevcet zevcinin aleti tenasulüyle oynayabilir mi?
C 125: Hayır. Zira temettü’ hakkı bu konuda yalnız erkeğe
verilmiştir.
S 126: Zevc zevcetini ölümden sonra gusül edebilir mi?
C 126: Maal ihtilaf ğasıl eden kadınlar bulunmazsa şartlarla
yapabilir.
S 127: Mezar başında taziye yapılabilinir mi?
C 127: Evet.
S 128: Taziye hükmü kaç gündür?
C 128: Yakınlara üç gündür, uzaklara on gündür.
S 129: Taziye mekanı mahsuslarda caiz olur mu?
C 129:Hayır, maalesef caiz değildir, maahaza bid’ayı
mekruhedir.
S 130: Millet tarafından iyi görülürse hükmü nedir?
C 130: Milleti meşrua olmadığından ehli bid’nın görüşü
makbul değilir.
S 131: Milleti meşrua ne demektir?
C 131: Müctehid ulemalardan müteşekkil bir cemaati ulemayı
muttaki demektir.
S 132: Zamana göre yapılırsa ne olabilir?
C 132: Bid’a işlemine yol verildğinden ref’i sünnettir demek
oluyor.
S 133: Taziye evinde yeme içme caiz midir?
C 133: Halk tarafından getirilmiş ise caizdir, meyyitin
tarafından ise caiz değildir.
S 134: Ehli meyyit rızalarıyla yaparlarsa hüküm nedir?
C 134: İnsanların rızalarıyla hükmü şer’i kaldırılamaz , Şer’an
yasaktır.
S 135: Cenaze başkalarının gelmesini bekleyebilir mi?
C 135: Tefessuhtan endişe var ise hayır, beklemesi muhalifi
sünnettir.
S 136: Mecburiyeti var ise nasıldır?
C 136: Mecburiyeten kalabilir ve sebebi şer’iye müsteniden
şartıyla.
S 137: Meyyitin üzerine ağlayış nedir ve hükmü nedir?
C 137: Niyahat haram olmakla beraber naiheye ve
yardımcılarıyla beraber lanetlenmişlerdir.
S 138: Meyyitin mezarı başında okunan telkinin hükmü nedir?
C 138: Hükmü sünnettir ve hazır olanlara da uyarıdır.
S 139:Cenaze yıkandıktan sonra necaset peyda
olursa bir daha gusül icap eder mi?
C 139: Muhteber olan mahalli necaset
temizlenip abdest alınır.
S 140: Cenaze musallat taşında iken terbiye
yerinde necaset bulunursa hükmü nedir?
C 140:Cenaze imam hükmünde olduğundan abdesti
tazelenmeden namaz olmaz.
S 141: Namaz kılındıktan sonra muhtemelen
abdesti bozulursa hüküm nedir?
C 141: Yıkanacak kadar zahil olmuş ise
temizlenmek lazımdır yoksa defin edilir.
S 140: Cenaze ile beraber kadınlar mezara
kadar refakat edebilirler mi?
C 140: Hayır, refakatleri caiz değildir.
S 141: Ya ederlerse hükmü nedir?
C 141: Bid’ayı işlemiş olduklarından
lanetleneceklerdir.
S 142: Böylesi muamele rıza gösterenin durumu
nedir?
C 142: Rıza gösterenler de ehli bid’a
konumunda oluyorlardır.
S 143: Çok mühim bir sualim vardır. Şöyle
boşanmış bir kadının eski kocasıyla buluşmak nasıldır?
C 143: Nikahsız olarak olursa ecnebi
zinasından yedi kat fazla günahı vardır.
S 144: Nasıl nikah edilecek oluyor?
C 144:Başkasıyla nikahlanıp boşanıp iddet
bitiminden sonra dönerse nikahlanacaktır.
S 145: Böylesi bir durumda nikahları sahih
olur mu?
C 145:Ruhsatı şer’iyeye dayalı olarak elbette
olur.
S 146: Nikahlanmadan önce arada bir çocuk
peyda olursa miras hükmü nedir?
C 146: Veledi zina olduğundan mirastan
faydalanmaz hükmü merdudtur.
S 147: Bu zinadan bacılarından abdest ile
nikah hususları nedir?
C 147: Şafiye göre zina suyuna hürmet yoktur
bacıları sayılmazlar.
S 148: Ana bakımından nasıldır?
C 148:Zina eden kadın çocuk onun evladıdır
meal kerahe hürmet sabittir.
S 149: Kız çocuğu ise baba hakkında nasıl
oluyor?
C 149: Babaya nazaran ref’i hürmet olduğundan
saygı olmaz örfi nastan yakın olmak yasaklanmıştır. Zira
mebğud ve menfurdur.
S 150: Musaheret zamanı belli midir?
C 150: Musaheret şafiye göre nikahla başlar. Hanifeye
göre şehvetle beraber başlar.
S 151: Ne gibi ve beyanatı var mıdır?
C 151: Evet bir insan bir kız ile bila nikah
sevişirse hanifeye göre musaheret tamamdır.
S 152: İslamiyet azalır mı?
C 152: Evet öyle azalır ki yok denilecek
kadar.
S 153: Azalmak başlangıcı var mıdır ve ne
zamandır?
C 153: Evet Peygamber Efendimizinden 30 sene
sonra başlamıştır ve devam ediyor.
S 154: Halifelik sona erer mi?
C 154:Evet bu 30 seneden sonra padişahlık
devri demektir.
S 155: Belirtisi var mıdır?
C 155: Mensur ve memun zamanlarında bil hassa
başladı.
S 156: Alametleri nedir?
C 156: Onlar Kur'an’ın mahlukiyetine hüküm
ettiler. Bu ise büyük bir iftiradır.
S 157: Bazı imamlar fatihada ‘dad’ harfini
‘ze’ harfiyle okuyorlar hükmü nedir?
C 157: Tebedülatı huruf manaya halal getirirse
namazın iptaline sebeptir.
S 158: Nasıl anlayabiliriz?
C 158: Okunan mübeddel harfin misali ve
benzeri Kur'an’da bozulmaz, bulunmadığı zaman namazı bozar
demektir.
S 159: ‘Ze’ harfi okunanın arkasında namaz
kılınır mı?
C 159: Fatihası doğru olanın namazı batıldır
ve kılınmaz.
S 160: Okuyanın hükmü nedir?
C 160: Diğerinin namazına ifsal eylediğinden
günah işlemiş demektir.
S 161: Mezhepleri muhtelif birbirine iktida
edebilirler mi?
C 161: Evet, imamın muhalif olan mezhep
sahiplerine riayet etmek şartıyla.
S 162: Riayet etmez ise ne olabilir?
C 162:Muktedi âlim ise namazını iade edebilir.
S 163:Ya âlim olmaz ise hükmü nedir?
C 163: İmamın mezhebi nazarı itibara alınır,
muhtedi imamın mezhebinden sayılır.
S 164:Minberde iken imam ve hatip olan kişi
dünya kelamıyla hutbeyi bitirirse hükmü nedir?
C 164: Her iki hutbe iki rekat namazın bedeli
olarak dünya kelamı makbul değildir.
S 165: Her imamın arkasında namaz kılınır mı?
C 165: Kılınabilir, velâkin müttaki olan
imamın araması muktedinin hakkıdır.
S 166: Bir mahalde birkaç camii şerifin
oluşunda ne gibi hükümler vardır?
C 166: Hangi camii şerifin helal mal ile ve
takva üzere bina edilmiş ise o makbuldür.
S 167: Mer’a veyahut magsup olan camii şerifin
bina edilmesi caiz midir?
C 167: Hukuku nasa girmiş olduğundan caiz
değildir.
S 168: Ya olursa hükmü nedir?
C 168: Mescidi derar hükmünü geçer ibadete
lâyık değildir.
S 169: Megkuf arazide yapılmış camii
şeriflerin yıkılması caiz midir?
C 169: Hayır. Zira malı megkuftan tasarrufat
caiz değildir.Bir de evvelen yapanların sevaplarına mani
olmaktır. O yapanların
hukukuna tecavüz demektir.
S 170: Rızaları alınırsa caiz olabilir mi?
C 170: Şartlarla mümkün olabilir. Yani hem
helalleşmek ve hem de yeniden katılmak kabulüyle olabilir.
S 171: Ticarete kazanç lazımdır. Bir müşteri
taksitlerini Tahir eder mal sahibi kar amacıyla fark alabilir mi?
C 171: İkinci bir fark faiz hükmüne geçer.
S 172: Taksitleri mekis etmekle zarar vermiş
olduğundan hükmü nedir?
C 172: Müşteri böylesi bir muamelede mal
sahibinin hakkına girmiş olur. Helalleşir veyahut hesap kendi günü
geldiğinden
öder.
S 173: Ya hesap gününü kabul etmez ise ne
olabilir?
C 173: Mal sahibinin günahından yüklenip
bedelen cehenneme gönderilir.
S 174: Gayri Müslimlerin diyarına tahlisi ilim
için gidilebilinir mi?
C 174: Efendimizin sözüne dayalı olarak evet.
S 175: Mal kazanmak için gidilebilinir mi?
C 175: Bazı âlimler hayır demişlerdir. Zira
dini İslamı zilleti kabul etmediğinden
S 176: İçinde bulunduğu devletin kanunları
şeraite muhalif ise hüküm nedir?
C 176: İsmen Müslüman olan dini furuzatları
serbest yapılıyorsa İslam denir.
S 177: Terk edenin hükmü nedir?
C 177: İslam devletidir her ne kadar laiklikle
devamı ahkâm ediyor ise de
S 178:Laiklik nedir?
C 178: Kimisinin nazarında hürriyet ile
özgürlüktür. Diğerine göre ise dinsizliktir.
S 179: Her ne olursa Türkiye’miz darül harp
dönemine geçmiş olunabilir mi?
C 179: Hayır. Zira Türkiye çoğunlukla
Müslüman’dır.
S 180: Bazı kimseler Cuma namazı kılınmaz
derler hüküm nedir?
C 180: Onlar farz namazını da terk edebilirler
bahane ile İslamiyet yok olmaz. Zira Efendimiz (s.a.v) iki küffar şehrinde iken
yani Mekke ile Medine’de iken farzları terk etmedi. Hatta savaşta iken bile
terk etmedi devam etti. Şimdiki biz Müslümanlara ne olmuş ki ufak bir
bahaneyle terk ediyoruz.
S 181: Acaba öyle bir durum var mıdır?
C 181: Evet Mekke’de iken ibadeti devam etti
Medine’ye gelir iken yine devam etti darülharp demedi.
S 182: Türkiye’de mefkûreyi insan devlet
içinde hakimdir. Velâkin ona kadar da İslamiyet hakimdir. Bu nasıl olur?
C 182: Her ne kadar mühim olan yerlerde
hakimiyet göstermiş ise de o bir gasptır hükmü merdudtur.
S 183: Ne gibi?
C 183: Millete zor kullanarak bu merhaleye
varmıştır ve ihanet yapılmıştır.
S 184: Ne yapmak lazımdır?
C 184: İslamiyet’in gereği ne ise yapılması
lazımdır.
S 185: Sonuç ne olabilir?
C 185: Sonuç kâfiri kin ederek oruç bozmak
caiz değildir.
S 186: Anlaşılan nokta nedir?
C 186: Anlaşılan nokta bu oluyor ki Müslüman
olan ne olursa olsun devamı İslamiyet eder.
S 187: Ne gibi?
C 187: Furuzatı ilahiyeyi tamamen ifa eder
velev savaş hattında olsa bile.
S 188: Kaynak var mıdır?
C 188: Evet. Zevacir kitabına bakılırsa anlaşılır.
S 189: Gayri müslim’in kestikleri Müslüman
olan kişiler yiyebilirler mi?
C 189: O gayri Müslim ehli kitap olurlarsa
evet.
S 190: Ya kitapsız olurlarsa hüküm nasıldır.
C 190: Cevap hayır demektir.
S 191: Diyarı küfre hicret caiz midir?
C 191: Hayır.
S 192: Hicret ne zaman caiz olabilir?
C 192: Din karşıtı çoğaldığı zaman.
S 193: Dünya için hicret var mıdır?
C 193: Efendimiz dünya değil din için hicret
etmiştir ve ettirmiştir.
S 194: Müslüman gayri Müslim’le izdivaç
edebilir mi?
C 194: Hayır. Zira furuzatı ilahiyeyi ifa
lazımdır.
S 195: Ya yapılırsa ne olur?
C 195:Hüküm çok vahimdir dikkat eylemek
lazımdır.
S 196:Ne gibi?
C 196: Zira refakat tamamen Kuran'a ve hadise
muhaliftir.
S 197: Mesuliyet var mıdır?
C 197:Elbette yükü çok ağırdır.
S 198: Adalet nedir?
C 198: Adalet hukuka riayettir.
S 199: Adaletsiz mülk devam eder mi?
C 199: Hayır. Zira adaletin devamı mülkün
temelidir.
S 200: Adalet olmazsa ne olabilir?
C 200: Zulüm olabilir. Zulümle mülk abad
olmaz.
S 201: Zalime yardım etmek nasıldır?
C 201: Duhuli cehenneme sebep olur ve ayetle
sabittir.
S 202: Zalimin çeşitleri var mıdır?
C 202: Evet halka zulüm bir de nefsi zulüm
vardır.
S 203: Buna beyanat var mıdır?
C 203: Evet. Halkın hukukuna tecavüz bir de
nefsini gayri meşruyete sarf etmek.
S 204: Zulümden dönüş ne ile olabilir?
C 204: Tövbe ile olabilir.
S 205: Tövbe ile nasın hukukundan kurtuluş
olabilir mi?
C 205: Helalleşmekle olabilir.
S 206: Helalleşmek imkanı olmazsa ne olabilir?
C 206: Allah'a teslimiyetle ameli salihi
işlerse affı mümkündür.
S 207:Nasıl bir imkân var olabilir?
C 207: Kendini Allah'a sevdirirse Allah'û
Teâlâ dilerse rahmeti ilahiyesinden razı eder.
S 208: Tövbenin zamanı var mıdır?
C 208: Ne zaman tövbe günahları giderici
olduğunu anladı ise o zaman lazımdır.
S 209: Tövbeyi Tahir etmek nasıldır?
C 209: Sebebi helaktır.
S 210: Kaynak var mıdır?
C 210: Evet hem ayetle hem de hadis konusu
vardır.
S 211: Tövbe çok mu mühimdir?
C 211: Evet tek çareyi kurtuluş tövbedir.
S 212: Yalan tövbe ne demektir?
C 212: Akşam tövbe eder sabahleyin bozar.
S 213: Bu tövbenin zamanında ölürse nasıldır?
C 213: Tövbesiz gitmiş demektir.
S 214: Tüm günah değil de bazılarından tövbe
etmek nasıldır?
C 214: Makbül değildir.
S 215: Bazı ulemalar cevaz vermişler ne
dersiniz?
C 215: Nazarı itibara alınmaz.
S 216: Bazı kişiler geçmiş namazların kazası
olmaz derler ne dersiniz?
C 216:Bu bir fıkhı meseledir. Efendimiz
buyurmuştur ki siz Müslümanlardan biriniz uyuyakaldığınız veyahut
unuttuğunuz
zamanlarda uykudan kalktığınız zaman veya nisyanda ise hatırladığınız vakit
kazasını ifa ediniz. Bunun izahı hidayet kitabında cilt 1 sayfa 72-73 de
yapılmıştır. Diğer cevap ise handak savaşında öğle ikindi akşam yatsı namazları
terk edilmişti sahabeler ya Resûlullah namazlarımızı kılmadık. Cevaben
bende kılmadım buyurdular. Savaş sakin olunca Efendimiz kendine has kubbesine
geçip bilale emir eyledi. Öğle namazından başlanıp ezan ve ikametle namazlarını
tamamen kaza ettiler. Velâkin ezanı yalnız öğle namazının başında okuyup
ikameti hepsinde yaptılar. Ve emir buyurdu ki benim kıldığım gibi gördüğünüz
şekilde siz de ifa ediniz buyurdu. Ve bazı müştehitler demişlerdir ki farzın
kazası farzdır vacibin kazası vaciptir sünnetin kazası da sünnettir diye
buyurdu.
Sorularınız olduğunda aşağıdaki formu doldurarak bizimle paylaşın.
Size en yakın zamanda cevap verilecektir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder