SORU VE CEVAPLARI



Biiznihi Teâlâ şimdi hasebel icab bazı soru ve cevap bölümüne başlayacağız. Allah'û Teâlâ muvaffak buyursun. Soru ve cevaplarımız kısa ve öz olacaktır. Şüphelenen kardeşlerimiz fıkhi kitaplara aynı soruların mahallinde araştırıp, teftiş edebilir.

Soru 1: İslamiyet nedir?
Cevap 1: Füruzatı ilahiyeyi ifa etmektir. Diğer bir tarifle evamiri ilahiyeyi ifa etmektir ve ilahi yasaklardan sakınmaktır.

S  2: Ne gibi ?
C 2: Namaz, oruç, hac, zekât, kelimei tevhidi layıkıyla, adabıyla, gerektirdikleriyle, ifa demektir.

S3: İman nedir?.
C 3: Allah'ın bir ve var olduğuna ve bütün peygamberlerin Allah tarafından gönderildiklerine, meleklere, semavi kitaplara, haşrin vukuuna, cennet ve cehennemin oluşlarına inanıp ikrar demektir.

S 4? İrtidat nedir?
C 4: Füruzatı ilahiyeden herhangibirisini kasten terk etmek demektir.

S 5: Sebbi sahabe ne demektir?
C 5: Efendimizin sahabelerinden herhangi birisine elfazı küfürle dil uzatmak veyahut isnadı küfür etmek sahibini küfre götürür demektir.

S 6: Ulemalara isnadı kizb caizmidir?
C 6: Ulemalara isnadı kizb küfürdür. Zira ilim Allah'ın sıfatı olduğundan tekzibi küfre mucibdir.

S 7: Herhangi bir mezhebi reddetmek ne oluyor?
C 7: Bütün mezheblerin menbaı Kur’anı Mübin olduğundan, reddi ise Kur’anı Mübin'i inkâr demektir. Bu da küfürdür.

S 8: Gayrı meşru vasiyetin ifası vacib olur mu?
C 8: Hayır, haramdır.

S 9: Herhangi bir nedenle varislerden birini mirastan mahrum bırakmak caiz midir?
C 9: Maalesef hukuka tecavüz demektir ve haramdır.

S 10: Ebeveyn gayrimüslim olurlarsa, karşılarında hakaretvari hareke caizmidir?
C 10: Hayır, saygıyla karşılayıp hizmet etmek lazımdır.

S 11: Komşu gayrımüslim olursa hak sahibi olur mu?
C 11: Elbette hak sahibidir, hakkına tecavüz eylemek caiz değildir.

S 12: Komşunun bazı haklarından herhangisine tecavüz caiz midir?
C !2: Hayır, tecavüz büyük günah işlemek demektir.

 S 13: Komşunun haremiyle meşgüliyet nasıldır?
C 13: Komşunun haremiyle meşgul olmak ile tecavüz kebair olup küfre mucibdir.

S 14: Zina ile uğraqşmak nedir ve nasıldır?
C 14: Zina halinde iken şahıs ölürse imansızdır ve İslami muamele yapılmaz.

S 15: İçki içmenin durumu nasıldı?
C 15: Tevbe etmekten vazgeçerse veyahut tevbe etmeden ölürse imansızdır.

S 16: Kumar oynamak nasıldır?
C 16: Kumarın bütün çeşitleri haramdır. Hatta masalarında oturmak bile haramdır. Zira kavmi Lut’tan kalma
bir fiili şeni’ olduğundan lanetlenmiştir.

S 17: Kumarın kazancıyla hayrat yapılır mı?
C 17: Haram kazançla hayrat yapılmaz.

S 18: Bazı kişiler demişlerdir ki; “içki içenin masalarındaki yemekten yemek sevaptır” öyle bir şey var mıdır?
C 18: Hayır, onlarla oturmak ve onlara hizmet etmek haramdır.

S 19: Ehli bid’aya selam verilir mi?
C 19: Hayır, ehli bid’a ile hertürlü İslami muamele haramdır ve yasaktır.

S 20: Kadın hayız halinde iken cinsel ilişki caiz midir?
C 20: Hayır, caiz değildir.

S 21: Kadına ğayrı meşru yoldan yakınlaşmak caiz midir?
C 21: Hayır, fail âlim ise küfre girer, cahil ise kebairdir yani büyük günah işlemiştir.

S 22: Nesebi çocuk ile süt çocuğun arasında fark var mıdır?
C 22: Helaldan ve haramdan yoktur. Velâkin süt çocuğu miras almaz, fark budur.

S 23: Ölenin irtibatı dünyadakilerden kesilir mi?
C 23: Hayır. Nessi ayetle sabittir ki kesilmez.

S 24: Meyyit sağ olanların hayratlarından faydalanır mı?
C 24: Dua eden Salih olursa, duasından meyyit faydalanır.

S 25: Salih olmazsa faydalanmıyor mu?
C 25: Evet, Zira ehli bid’adan herhangibir hasenat kabul değildir.

S 26: Ehli bid’a ne demektir?
C 26: Ehli bid’a Kur’ana muhalefet eden demektir.

S 27: Ehli bid’anın tevbesi kabul olur mu?
C 27: Elbette kabuldur.

S 28: Ğayrı müslimlerle dostluk ve yardımlaşmak nasıl oluyor ve caiz midir?
C 28: Hayır, caiz değildir, dostlukları küfre mucibdir.

S 29: Ğayrı Müslim diyarına Kur’nı Mübin'i götürmek caiz midir?
C 29: Ğayrı irşadi olursa caiz değildir. Ama irşadi gaye ile olursa beis yoktur.

S 30: Faiz değilde vade farkı veya kar amaçlı olarak yapılan muamele faize girer mi?
C 30: Faizin ismini değiştirmekle haramdan çıkmaz.

S 31: Faiz nakdi para ile olduğu gibi şimdi ise nakdi para ile muamele yoktur. Flus para (banknot) ile de faiz olur mu?
C 31: Bila şübhe olur. Zira felis nakdeyn yerine geçmiş olduğundan.

S 32: Kürtaj caiz midir? Yani çocuk yapmaya mümanat olmak demektir.
C 32: Ruhsatı şer’iye olmadan men’i cenin caiz değildir.



S 33:  Organ değiştirmek nasıldır?
C 33: İhtilafı ulemai din vardır. Mustakim görüşe bağlıdır.

S 34: Bizler nasıl bilelim?
C 34: Kimisi caiz der ki; “sebebi hayattır” demiştir, ve kimsisi de “ölümü değiştiren herhangi bir şey olmadığından caiz değildir” demişlerdir.

S 35: Bu zamanımızda ref’i tesettür caiz midir?
C 35: Hayır, zira Kur’nın verdiği hüküm kıyamete kadar bakidir.

S 36: Ref’i tesettür için kurum veya devlet sai’ ederse ne olabilir?
C 36: Hükümran kim olursa olsun, kurumlar veya devlet fark etmeksizin bu konuda sai’ harcayan hükmü Kur’anı kabul etmediğinden dinden çıkar.

S 37: Kur’ana muhalif herhangi bir hareke insanı dinden çıkarır mı?
C 37: Red etmekte ise evet, kabullenmemek olursa hayır.

S 38: Red nasıldır, Kabullenmemek nasıldır?
C 38: Red yani Allah'û Teâlâ'yı kelamıyla beraber yok etmek demektir. Kabullenmemek ise ; yani Allah'ın kelamını kabul edip velâkin ifa etmemek demektir.

S 39: Şimdiki zamanımızda karma düğün zurna eşliğinde oluyor, dinen nasıldır?
C 39: Haramdır. Kur’an yasak etmiştir.

S 40: Bunu hoş görüp devam ettirmek nasıldır?
C 40: Bunu medeniyet bilip helal kabul etmek küfürdür.

S 41: Mecburiyeten rıza gösterip içinde bulunmak nasıldır?
C 41: Küfre rıza göstermek de küfürdür.

S 42: Bazı insanlar karma ve zurna eşliğinde oynarken ölürler. Durum nedir?
C 42: Tevhidsiz gittiğinden küfür üzere gitmiştir.

S 43: Hırsızlık hengamında hırsız vurulup ölürse durum nedir?
C 43: Tevbesiz gitmiş ise küfür üzeredir demektir.

S 44: Mal sahibi vurulup ölürse durum nedir?
C 44: Mal sahibi Müslüman olarak ölürse şehit hükmündedir.

S 45: Bir kızı kaçıranın ölümü vacib midir?
C 45: Kızla zina etmiş ise evet, Etmemiş ise hakkı tazirdir, öldürülemez.

S 46: Bir kere zina edenin durumu nedir?
C 46: Bir kereye mahsus olarak had uygulanır, ikinci kez olursa hakkı recmdir.

S 47: Tevbe ederse recmden kurtulmaz mı?
C 47: Hayır, mümkün değildir.

S 48: Bir şahıs hanımına zina isnadında bulunursa hüküm nedir?
C 48: Birbirine şehadet ettikten sonra ayrılıp kıyamete kadar birbirine haram kalacaklardır.

S 49: Ya tesbit edilirse hüküm nedir?
C 49: Recmedilir demektir.

S 50: Bir iftiranın cezası nedir?
C 50: Cezası Haddir. Yani seksen darbdir.

S 51: Bir şahıs kendi zina ettiğini tasdik ederse hüküm nedir?
C 51: Hüküm recmdir.

S 52: Bir şahıs hem yasakları işler ve hem de hasenatşarı işlerse durum nedir?
C 52: Maalesef hasenatlarından faydalanmaz.

S 53: Bir insan daima kitap dışı hareke ederse ona tevbe yolu var mıdır?
C 53: Hiçbir zaman vakit gelmeyince ki “güneşin ters dönüşüdür” tevbe kapısı kapanmaz ve kabuldür.

S 54: Bazı insanlar tevbe eder velâkin daima kırar, nasıldır?
C 54: Tevbe ile alay etmektir sonu iyi değildir.

S 55: Tevbelerden hangisi iyidir?
C 55: Tevbei Nasuhtur ki bir daha günahlara dönmemektir.

S 56: Tevbei Nasuh ile tevbe edenin durumu nasıldır?
C 56: Allah'ın rızasına mazhar olur.

S 57:  Hukuki nası giderir mi?
C 57: Helalleşmek olursa evet, yoksa hayır.

S 58: Allah'û Teâlâ dilerse af edebilir mi?
C 58: Evet, her ikisini de rahmetinden razı edebilir.

S 59: Af edilmeyen hukuk var mıdır?
C 59: Evet, zina gibi ki helalleşme mümkünatı yoktur.

S 60: Tevbeyi hafife almak nasıl oluyor?
C 60: Küfre mucibtir.



S 61: Avrupa’ya gönderilen mahkeme dosyalarının durumu nedir?
C 61: Müslümanların mahkemeleri gayri Müslimlere mürafaa edilmesi caiz değildir.

S 62: Müslümanlara gayri şerri yani Kuran'a muhalif hükümranlık nasıldır?
C 62: Geçerli değildir.

S 63: Ayeti kerimede ulul emre itaat lazım olduğunu emir eder. Bu duruma nasıl müdahale ediliyor?
C 63: Ulul emrin Müslüman olmak şartıyla Kur'an dışı hüküm ederse merdudtur.

S 64: Bir Müslüman devlet gayri Kur'an-ı bir şekilde Müslümanlara hüküm edebilir mi?
C 64: Hayır, yapamaz.

S 65: Böylesi bir durumda millet ayaklanabilir mi?
C 65: Hayır. Zira büyük bir fitneye sebebiyet vermek caiz değildir.

S 66: Bu gayri meşrular nasıl Kuran'ın hükümüne dönebilir?
C 66: Bir meclisi mebusanın ittifakıyla olabilir.

S 67: Meclisi mebusanda da muhalefet olursa ne olabilir?
C 67: Çoğunluk görüşü Kuran'a çevirebilirlerdir.

S 68: İslami devletlerde Kur'an muhalefeti revaşta olursa darülharp sayılır mı?
C 68: Hayır. Zira İslami muameleler çoğunlukla revaştadır.

S 69: Şayet darülharp sayılırsa ferizeyi ilahiyeye halel gelebilir mi?
C 69: Hayır. Çünkü Efendimizin zamanında İslamiyet darülharpta iken yine Peygamber Efendimizin tensibiyle 
furuzati ilahiyeyi hakkıyla ifa ediliyordu. Savaş hattında iken bile Kuran'ın talimatıyla namazlar ifa ediliyordu.

S 70: Şimdiki asrımızda cariye ve köle muamelesi devam ediyor mudur?
C 70: Harplar iîlayı kelimetullah için olursa evet, dünya için olursa hayır.

S 71: Malların durumu nasıldır ganime oluyor mu yoksa bel akistir?
C 71: Esaret vardır ama ganime yoktur belki gasp vardır.

S 72: Müslümanlar savaş halinde iken birisi küffara ilhak ederse ne oluyor?
C 72: Mürted olmuş oluyor. Yakalandığında öldürülecektir.

S 73: Bu hükme ne deniliyor?
C 73: Dinden irtidat ayetlerin hükümlerini kabul etmeyip saf düşmana geçmiş olduğundan mürtedlik hükmü demektir. Dinden irtidat demek furuzati ilahiyeden herhangi birisini terk edip kabul etmemekle beraber düşmanın saffına geçmekle hüküm sabit olur.

S 74: Tasavvuf dinde mevcut mudur? Yoksa ihtiraatlardan mıdır?
C 74: İlmi tasavvuf demek takva yoluyla şeriati gara ile amil olup Kuran'ın özü ile ifayı ibadet etmektir.

S 75: Tasavvufu inkâr etmek küfre sebep olur mu?
C 75: İki veche bağlıdır. Biri Kuran'ın takva emrine bağlı tarafına nazar edilirse küfre mucid olabilir. Ama insanların manevi taraflarına nazaran şeriati garranın zahir hükmüne dayalı olarak  “hayır” demek olabilir.

S 76: Gerçek olarak ne demektir?
C 76: Manen masvayi ilahiyeden vazgeçip bil külye Allah'ın rızasına bağlanmaktır.

S 77: Mavayı ilaheyeden vazgeçmek ne demektir?
C 77: Masva Allah'ın gayrini inkâr etmek değildir. Zira gayr mevcuttur. Fakat peygamberlerin deyişleriyle gayrullahu mabud ittihaz etmemektedir.

S 78: Daha baris bir şekilde beyanat var mıdır?
C 78: Evet ayati kuraniyeye istinaden şeytana, nefse, puta, seneme ve karinusuyun vasıtasıyla tağutlara mutabaat eylememektir.

S 80: Peygamber Efendimizden öncekilerin dini bakımdan durumları nasıldır?
C 80: Zamanın peygamberine inanıp o iman üzere mevtaların ehli iman olduklarına hüküm iyidir.

S 81: O zamanda bulunup ta Efendimizin zamanına kadar yaşayıp Efendimize inanmamışların hükmü nedir?
C 81: Son peygamberin sedayi nubuvete kavuşup tebliğatlarına karşı çekip red edenler ise bila şüphe küfür üzeredirler.

S 82: Bu taife nedamet gösterip tövbe ederlerse kabul müdür?
C 82: Tevbe edip Peygamber efendimizi kabul ederlerse elbette kabuldür.

S 83: Tekrar geri dönerlerse hüküm nedir?
C 83: Devrisaadette olduğu gibi hüküm irtidat oluyor demektir.

S 84: İrtidatın hükmü ne demektir?
C 84: Tekrar İslamiyet'e davet ediliyor cevap alamayınca ölümüne karar verip öldürüldükten sonra mal varlığı varsa hazineyi islamiyeye dâhil oluyor.

S 85: Birisi hanımını boşayıp tekrar kabul etmenin hakkı nedir?
C 85: Baine telakıyla boşamış ise gayrin nikâhından sonra alabilir.

S 86: Bunun için şartlar var mıdır?
C 86: Evet her iki başta iddet beklemesi ikinci nikâhta iken cinselin vuku bulması son boşamasında zor ile değil rıza ile olması şarttır.

S 87: Zorla olur ise nikâhtan düşer mi?
C 87: Hayır.

S 88: Bir mümeyiz çocuğa nikâh edilebilir mi?
C 88: Cinsele muktedir olmayana çocuk olsun veyahut hayâsı çekilmiş bir fani veya bir ihtiyar olsun kesinlikle hayır.

S 89: Bir kadın için feshi nikâh var mıdır?
C 89: Evet, vardır.

S 90: Şartlar nedir ve nasıldır?
C 90:  1. İdavetle gayri küfre vermektir.
            2. Akti nikâhtan sonra eskiden kalmak suretiyle bir cunun veyahut anin bulunmaktır.

S 91: Bunların haricinden başka şekilde kadına hüküm verilir mi?
C 91: Evet nikâhın akdi zamanında şart koşmak usulü vardır.

S 92: Bu şart nasıldır ve hükmü nedir?
C 92: Şahitlerin huzurunda nikâh kıyarken denilmelidir ki “damattan gayri meşru bir işlem bulunduğundan kadının kabulü olmazsa nikâhını fesih edebilir diye şart koşar. Bu şartın kabulünden sonra herhangi bir gayri meşru bir fiilde bulunduğunda kadın fesih edebilir.

S 93: Kızın abisi veyahut amcası akdi nikâh hususunda hükümleri nedir?
C 93: Kızın rızası olmayınca yaptıkları akdi nikâh batıldır.



S 94: Mecnun veya mecnunenin nikahları oluyor mu?
C 94: Hayır, burada veliyi mücbir hükümsüzdür.

S 95: Şayet nikah vuku bulursa hükmü nedir?
C 95: Zinaya hükmedilmiş olur ve velileri mes’uldürler.

S 96: Kendileri zina ederlerse muamele ne oluyor?
C 96: Hayvani bir muamele olduğundan hapsedilirler

S 97: Bunlar hakkında recim var mıdır?
C 97: Mükellef olmadıklarından hayır, yoktur.

S 98: Mahkemei şer’iyede ehli bid’anın şehadeti kabul oluyor mu?
C 98: Hayır.

S 99: Munafıkların cenazesine mütabaat edilir mi?
C 99: Hayır. Mebtunul küfür olduğundan edilmez.

S 100: Ehli bid’aya kız verilir veyahut alınır mı?
C 100: Her ikisine de hayır.

S 101: Aki valideynin ( valideyne eza vermek) hükmü nedir.
C 101: Kebairi işlemektir.

S 102: Daha ağır ceza var mıdır?
C 102: Kur’ana muhalefetten dolayı küfre mucib olabilir.

S 103: Kadını darb eylemek caiz midir? Caiz ise hükmü nedir?
C 103: Kadın Kur’ana muhalif harekelerde bulunursa evvela nasihat, sonra yeme içmesinde azalma, daha 
sonra konuşmöayıp yatağını terk etme, daha sonra darb eyleme ve son olarak boşama yolu açılır. Semavi kitabın hükmü budur. Ğayrı hakken kadına hakaret etmek haramdır. Ve mes’uliyeti de ağırıdır.

S 104:  Allah'ın mahluklarına hor gözle bakmak caiz midir?
C 104: Hayır, zira bu Allah'ın fiil ve işlemini beğenmemektir, bu ise küfre mucibdir.

S 105: Herhangi bir mezhebden diğer mezhebe girmek caiz midir?
C 105: Evet,

S 106: Bütün mezheblerin kolay olan görüşlerine göre amel işlemek nasıldır?
C 106: Tefliki bir işlemdir, caiz değildir.

S 107: Herkes mezheb sahibi olabilir mi?
C 107: Hayır. Mezheb kabulü ulemalara mahsustur. Avamın mezhebleri ise alimlere mutebaat eylemeleridir.

S 108: Her hal ve harekete her mezhebin alimlerine mütebaat caiz midir?
C 108: Âlim hangi mezhebe göre cevap verirse kabuldür.

S 109: Alimin mezhebi hangisi olursa kendi mezhebine göre verdiği cevap sual edenin hakkında makbulmüdür.
C 109: Evet, Bir alimi muttaki ve mütedeyyin kendi mezhebinin dahilinde cevap verebilir sailin hakkında da 
makbuldür.

S 110: Kadınlar mescide girebilirler mi?
C 110: Fitneye badi olmazsa girebilir.

S 111: Kadın erkek ile karma olarak ibadet edebilir mi?
C 111: Kabe tavafından hariç karma ibadet haram kılınmıştır.

S 112:Cenaze namazlarında kadın erkek karışık dururlar, nasıldır?
C 112: Büyük bir yanlışlıktır, telafisi mümkün değildir.

S 113: Cem evlerinde karma ibadet vardır, buna ne deniliyor?
C 113: Musa aleyhisselamın zamanında buzağıya taptıklarından bir taklidi ibadettir.

S 114: Şimdiki muameleye ne demek lazımdır?
C 114: Semavi kitapların harici bir ibadet oyunudur.

S 115: Buna ibadet denilir mi?
C 115: Semavi kitapların haricinde ibadet aynı zamanda merduttur.

S 116: Acaba kaynak var mıdır?
C 116: Evet, Savi tefsiri ile Hayatül Hayvanül Kübra’ya bakılsın

S 117: Kadınların saçlarını kesmek caiz midir?
C 117: Şer’i bir ruhsat olmadan caiz değildir.

S 118: Gelinleri kuaföre götürmek hakkında ne dersiniz?
C 118: Zamanın Bid’atlarından birisidir.

S 119: Orkestranın çalması caiz midir?
C 119: Çalınan defe benzerse düğünün ilanı olarak mekruhi tenzihidir. Şayet zurna havasında olursa elbette caiz değildir.

S 120: Gelin ile damadı beraber gezdirmek nasıldır?
C 120: Nikahları kıyılmamış ise caiz değildir.

S 121: Gelin başlığı almak şer’an caiz midir?
C 121: Hür insan satılmaz, mubayaatların ismi ne olursa olsun haramdır.

S 122: Süt parası diye alınan şeyi cevazi kabul ediyor, nasıldır?
C 122: Bu anlatma hususunda süt bahanesiyle olsun başka bir isimle olsun kesinlikle haramdır.

S 123: Veren helal ederim derse nasıldır?
C 123: Bu hile ile helal olmaz.

S 124: Zevc zevcetin terbiye yerine nazar eyleyebilir mi?
C 124: Müştehid ulemalardan kmisi maal kerahet caizdir demişlerdir. Ve kimisi de haramdır, hafızaya zarar verir unutkanlığı peyda eder demiştir.

S 125: Zevcet zevcinin aleti tenasulüyle oynayabilir mi?
C 125: Hayır. Zira temettü’ hakkı bu konuda yalnız erkeğe verilmiştir.

S 126: Zevc zevcetini ölümden sonra gusül edebilir mi?
C 126: Maal ihtilaf ğasıl eden kadınlar bulunmazsa şartlarla yapabilir.

S 127: Mezar başında taziye yapılabilinir mi?
C 127: Evet.

S 128: Taziye hükmü kaç gündür?
C 128: Yakınlara üç gündür, uzaklara on gündür.

S 129: Taziye mekanı mahsuslarda caiz olur mu?
C 129:Hayır, maalesef caiz değildir, maahaza bid’ayı mekruhedir.

S 130: Millet tarafından iyi görülürse hükmü nedir?
C 130: Milleti meşrua olmadığından ehli bid’nın görüşü makbul değilir.

S 131: Milleti meşrua ne demektir?
C 131: Müctehid ulemalardan müteşekkil bir cemaati ulemayı muttaki demektir.

S 132: Zamana göre yapılırsa ne olabilir?
C 132: Bid’a işlemine yol verildğinden ref’i sünnettir demek oluyor.

S 133: Taziye evinde yeme içme caiz midir?
C 133: Halk tarafından getirilmiş ise caizdir, meyyitin tarafından ise caiz değildir.

S 134: Ehli meyyit rızalarıyla yaparlarsa hüküm nedir?
C 134: İnsanların rızalarıyla hükmü şer’i kaldırılamaz , Şer’an yasaktır.

S 135: Cenaze başkalarının gelmesini bekleyebilir mi?
C 135: Tefessuhtan endişe var ise hayır, beklemesi muhalifi sünnettir.

S 136: Mecburiyeti var ise nasıldır?
C 136: Mecburiyeten kalabilir ve sebebi şer’iye müsteniden şartıyla.

S 137: Meyyitin üzerine ağlayış nedir ve hükmü nedir?
C 137: Niyahat haram olmakla beraber naiheye ve yardımcılarıyla beraber lanetlenmişlerdir.

S 138: Meyyitin mezarı başında okunan telkinin hükmü nedir?
C 138: Hükmü sünnettir ve hazır olanlara da uyarıdır.


S 139:Cenaze yıkandıktan sonra necaset peyda olursa bir daha gusül icap eder mi?
C 139: Muhteber olan mahalli necaset temizlenip abdest alınır.

S 140: Cenaze musallat taşında iken terbiye yerinde necaset bulunursa hükmü nedir?
C 140:Cenaze imam hükmünde olduğundan abdesti tazelenmeden namaz olmaz.

S 141: Namaz kılındıktan sonra muhtemelen abdesti bozulursa hüküm nedir?
C 141: Yıkanacak kadar zahil olmuş ise temizlenmek lazımdır yoksa defin edilir.

S 140: Cenaze ile beraber kadınlar mezara kadar refakat edebilirler mi?
C 140: Hayır, refakatleri caiz değildir.

S 141: Ya ederlerse hükmü nedir?
C 141: Bid’ayı işlemiş olduklarından lanetleneceklerdir.

S 142: Böylesi muamele rıza gösterenin durumu nedir?
C 142: Rıza gösterenler de ehli bid’a konumunda oluyorlardır.

S 143: Çok mühim bir sualim vardır. Şöyle boşanmış bir kadının eski kocasıyla buluşmak nasıldır?
C 143: Nikahsız olarak olursa ecnebi zinasından yedi kat fazla günahı vardır.

S 144: Nasıl nikah edilecek oluyor?
C 144:Başkasıyla nikahlanıp boşanıp iddet bitiminden sonra dönerse nikahlanacaktır.

S 145: Böylesi bir durumda nikahları sahih olur mu?
C 145:Ruhsatı şer’iyeye dayalı olarak elbette olur.

S 146: Nikahlanmadan önce arada bir çocuk peyda olursa miras hükmü nedir?
C 146: Veledi zina olduğundan mirastan faydalanmaz hükmü merdudtur.

S 147: Bu zinadan bacılarından abdest ile nikah hususları nedir?
C 147: Şafiye göre zina suyuna hürmet yoktur bacıları sayılmazlar.

S 148: Ana bakımından nasıldır?
C 148:Zina eden kadın çocuk onun evladıdır meal kerahe hürmet sabittir.

S 149: Kız çocuğu ise baba hakkında nasıl oluyor?
C 149: Babaya nazaran ref’i hürmet olduğundan saygı olmaz örfi nastan yakın olmak yasaklanmıştır. Zira 
mebğud ve menfurdur.

S 150: Musaheret zamanı belli midir?
C 150: Musaheret şafiye göre nikahla başlar. Hanifeye göre şehvetle beraber başlar.

S 151: Ne gibi ve beyanatı var mıdır?
C 151: Evet bir insan bir kız ile bila nikah sevişirse hanifeye göre musaheret tamamdır.

S 152: İslamiyet azalır mı?
C 152: Evet öyle azalır ki yok denilecek kadar.

S 153: Azalmak başlangıcı var mıdır ve ne zamandır?
C 153: Evet Peygamber Efendimizinden 30 sene sonra başlamıştır ve devam ediyor.

S 154: Halifelik sona erer mi?
C 154:Evet bu 30 seneden sonra padişahlık devri demektir.

S 155: Belirtisi var mıdır?
C 155: Mensur ve memun zamanlarında bil hassa başladı.

S 156: Alametleri nedir?
C 156: Onlar Kur'an’ın mahlukiyetine hüküm ettiler. Bu ise büyük bir iftiradır.

S 157: Bazı imamlar fatihada ‘dad’ harfini ‘ze’ harfiyle okuyorlar hükmü nedir?
C 157: Tebedülatı huruf manaya halal getirirse namazın iptaline sebeptir.

S 158: Nasıl anlayabiliriz?
C 158: Okunan mübeddel harfin misali ve benzeri Kur'an’da bozulmaz, bulunmadığı zaman namazı bozar 
demektir.

S 159: ‘Ze’ harfi okunanın arkasında namaz kılınır mı?
C 159: Fatihası doğru olanın namazı batıldır ve kılınmaz.

S 160: Okuyanın hükmü nedir?
C 160: Diğerinin namazına ifsal eylediğinden günah işlemiş demektir.

S 161: Mezhepleri muhtelif birbirine iktida edebilirler mi?
C 161: Evet, imamın muhalif olan mezhep sahiplerine riayet etmek şartıyla.

S 162: Riayet etmez ise ne olabilir?
C 162:Muktedi âlim ise namazını iade edebilir.

S 163:Ya âlim olmaz ise hükmü nedir?
C 163: İmamın mezhebi nazarı itibara alınır, muhtedi imamın mezhebinden sayılır.

S 164:Minberde iken imam ve hatip olan kişi dünya kelamıyla hutbeyi bitirirse hükmü nedir?
C 164: Her iki hutbe iki rekat namazın bedeli olarak dünya kelamı makbul değildir.

S 165: Her imamın arkasında namaz kılınır mı?
C 165: Kılınabilir, velâkin müttaki olan imamın araması muktedinin hakkıdır.

S 166: Bir mahalde birkaç camii şerifin oluşunda ne gibi hükümler vardır?
C 166: Hangi camii şerifin helal mal ile ve takva üzere bina edilmiş ise o makbuldür.

S 167: Mer’a veyahut magsup olan camii şerifin bina edilmesi caiz midir?
C 167: Hukuku nasa girmiş olduğundan caiz değildir.

S 168: Ya olursa hükmü nedir?
C 168: Mescidi derar hükmünü geçer ibadete lâyık değildir.

S 169: Megkuf arazide yapılmış camii şeriflerin yıkılması caiz midir?
C 169: Hayır. Zira malı megkuftan tasarrufat caiz değildir.Bir de evvelen yapanların sevaplarına mani 
olmaktır. O yapanların hukukuna tecavüz demektir.

S 170: Rızaları alınırsa caiz olabilir mi?
C 170: Şartlarla mümkün olabilir. Yani hem helalleşmek ve hem de yeniden katılmak kabulüyle olabilir.

S 171: Ticarete kazanç lazımdır. Bir müşteri taksitlerini Tahir eder mal sahibi kar amacıyla fark alabilir mi?
C 171: İkinci bir fark faiz hükmüne geçer.

S 172: Taksitleri mekis etmekle zarar vermiş olduğundan hükmü nedir?
C 172: Müşteri böylesi bir muamelede mal sahibinin hakkına girmiş olur. Helalleşir veyahut hesap kendi günü 
geldiğinden öder.

S 173: Ya hesap gününü kabul etmez ise ne olabilir?
C 173: Mal sahibinin günahından yüklenip bedelen cehenneme gönderilir.

S 174: Gayri Müslimlerin diyarına tahlisi ilim için gidilebilinir mi?
C 174: Efendimizin sözüne dayalı olarak evet.

S 175: Mal kazanmak için gidilebilinir mi?
C 175: Bazı âlimler hayır demişlerdir. Zira dini İslamı zilleti kabul etmediğinden

S 176: İçinde bulunduğu devletin kanunları şeraite muhalif ise hüküm nedir?
C 176: İsmen Müslüman olan dini furuzatları serbest yapılıyorsa İslam denir.

S 177: Terk edenin hükmü nedir?
C 177: İslam devletidir her ne kadar laiklikle devamı ahkâm ediyor ise de

S 178:Laiklik nedir?
C 178: Kimisinin nazarında hürriyet ile özgürlüktür. Diğerine göre ise dinsizliktir.

S 179: Her ne olursa Türkiye’miz darül harp dönemine geçmiş olunabilir mi?
C 179: Hayır. Zira Türkiye çoğunlukla Müslüman’dır.

S 180: Bazı kimseler Cuma namazı kılınmaz derler hüküm nedir?
C 180: Onlar farz namazını da terk edebilirler bahane ile İslamiyet yok olmaz. Zira Efendimiz (s.a.v) iki küffar şehrinde iken yani Mekke ile Medine’de iken farzları terk etmedi. Hatta savaşta iken bile terk etmedi devam etti. Şimdiki biz Müslümanlara ne olmuş ki ufak bir bahaneyle terk ediyoruz.

S 181: Acaba öyle bir durum var mıdır?
C 181: Evet Mekke’de iken ibadeti devam etti Medine’ye gelir iken yine devam etti darülharp demedi.

S 182: Türkiye’de mefkûreyi insan devlet içinde hakimdir. Velâkin ona kadar da İslamiyet hakimdir. Bu nasıl olur?
C 182: Her ne kadar mühim olan yerlerde hakimiyet göstermiş ise de o bir gasptır hükmü merdudtur.

S 183: Ne gibi?
C 183: Millete zor kullanarak bu merhaleye varmıştır ve ihanet yapılmıştır.

S 184: Ne yapmak lazımdır?
C 184: İslamiyet’in gereği ne ise yapılması lazımdır.

S 185: Sonuç ne olabilir?
C 185: Sonuç kâfiri kin ederek oruç bozmak caiz değildir.

S 186: Anlaşılan nokta nedir?
C 186: Anlaşılan nokta bu oluyor ki Müslüman olan ne olursa olsun devamı İslamiyet eder.

S 187: Ne gibi?
C 187: Furuzatı ilahiyeyi tamamen ifa eder velev savaş hattında olsa bile.

S 188: Kaynak var mıdır?
C 188: Evet. Zevacir kitabına bakılırsa anlaşılır.

S 189: Gayri müslim’in kestikleri Müslüman olan kişiler yiyebilirler mi?
C 189: O gayri Müslim ehli kitap olurlarsa evet.

S 190: Ya kitapsız olurlarsa hüküm nasıldır.
C 190: Cevap hayır demektir.

S 191: Diyarı küfre hicret caiz midir?
C 191: Hayır.

S 192: Hicret ne zaman caiz olabilir?
C 192: Din karşıtı çoğaldığı zaman.

S 193: Dünya için hicret var mıdır?
C 193: Efendimiz dünya değil din için hicret etmiştir ve ettirmiştir.

S 194: Müslüman gayri Müslim’le izdivaç edebilir mi?
C 194: Hayır. Zira furuzatı ilahiyeyi ifa lazımdır.

S 195: Ya yapılırsa ne olur?
C 195:Hüküm çok vahimdir dikkat eylemek lazımdır.

S 196:Ne gibi?
C 196: Zira refakat tamamen Kuran'a ve hadise muhaliftir.

S 197: Mesuliyet var mıdır?
C 197:Elbette yükü çok ağırdır.

S 198: Adalet nedir?
C 198: Adalet hukuka riayettir.

S 199: Adaletsiz mülk devam eder mi?
C 199: Hayır. Zira adaletin devamı mülkün temelidir.

S 200: Adalet olmazsa ne olabilir?
C 200: Zulüm olabilir. Zulümle mülk abad olmaz.

S 201: Zalime yardım etmek nasıldır?
C 201: Duhuli cehenneme sebep olur ve ayetle sabittir.

S 202: Zalimin çeşitleri var mıdır?
C 202: Evet halka zulüm bir de nefsi zulüm vardır.

S 203: Buna beyanat var mıdır?
C 203: Evet. Halkın hukukuna tecavüz bir de nefsini gayri meşruyete sarf etmek.

S 204: Zulümden dönüş ne ile olabilir?
C 204: Tövbe ile olabilir.

S 205: Tövbe ile nasın hukukundan kurtuluş olabilir mi?
C 205: Helalleşmekle olabilir.

S 206: Helalleşmek imkanı olmazsa ne olabilir?
C 206: Allah'a teslimiyetle ameli salihi işlerse affı mümkündür.

S 207:Nasıl bir imkân var olabilir?
C 207: Kendini Allah'a sevdirirse Allah'û Teâlâ dilerse rahmeti ilahiyesinden razı eder.

S 208: Tövbenin zamanı var mıdır?
C 208: Ne zaman tövbe günahları giderici olduğunu anladı ise o zaman lazımdır.

S 209: Tövbeyi Tahir etmek nasıldır?
C 209: Sebebi helaktır.

S 210: Kaynak var mıdır?
C 210: Evet hem ayetle hem de hadis konusu vardır.

S 211: Tövbe çok mu mühimdir?
C 211: Evet tek çareyi kurtuluş tövbedir.

S 212: Yalan tövbe ne demektir?
C 212: Akşam tövbe eder sabahleyin bozar.

S 213: Bu tövbenin zamanında ölürse nasıldır?
C 213: Tövbesiz gitmiş demektir.

S 214: Tüm günah değil de bazılarından tövbe etmek nasıldır?
C 214: Makbül değildir.

S 215: Bazı ulemalar cevaz vermişler ne dersiniz?
C 215: Nazarı itibara alınmaz.

S 216: Bazı kişiler geçmiş namazların kazası olmaz derler ne dersiniz?
C 216:Bu bir fıkhı meseledir. Efendimiz buyurmuştur ki siz Müslümanlardan biriniz uyuyakaldığınız veyahut 
unuttuğunuz zamanlarda uykudan kalktığınız zaman veya nisyanda ise hatırladığınız vakit kazasını ifa ediniz. Bunun izahı hidayet kitabında cilt 1 sayfa 72-73 de yapılmıştır. Diğer cevap ise handak savaşında öğle ikindi akşam yatsı namazları terk edilmişti sahabeler ya Resûlullah  namazlarımızı kılmadık. Cevaben bende kılmadım buyurdular. Savaş sakin olunca Efendimiz kendine has kubbesine geçip bilale emir eyledi. Öğle namazından başlanıp ezan ve ikametle namazlarını tamamen kaza ettiler. Velâkin ezanı yalnız öğle namazının başında okuyup ikameti hepsinde yaptılar. Ve emir buyurdu ki benim kıldığım gibi gördüğünüz şekilde siz de ifa ediniz buyurdu. Ve bazı müştehitler demişlerdir ki farzın kazası farzdır vacibin kazası vaciptir sünnetin kazası da sünnettir diye buyurdu.





Sorularınız olduğunda aşağıdaki formu doldurarak bizimle paylaşın.
Size en yakın zamanda cevap verilecektir





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

E=mc2 ?

Güneş Sistemi

Güneş Sistemi
Üstteki resimle bu resim arasındaki benzerliği farketmişsinizdir Güneş Sistemi de diğer sistemlerle birlikte bir merkez etrafında dönmektedir. Ancak biz henüz bunu keşfedemediğimizden bu sözün bilimsel bir dayanağı yoktur.

Cevşen